Bałagan na biurku, porozrzucane przypadkowe przedmioty, szuflady zapchane ogromem starych pism, ulotek, a do tego wszędzie przyklejone żółte karteczki z „przypominajkami”, co jeszcze muszę zrobić. Takie miejsce pracy nie sprzyja efektywności i koncentracji na powierzonych zadaniach, a już na pewno nie wygląda schludnie. Często przez to przytłacza nas ilość rzeczy do zrobienia. Znasz to uczucie?
Nasze miejsce pracy to nasza wizytówka i często właśnie przez wygląd naszego biurka jesteśmy postrzegani. Co zrobić, by zyskać wygodne miejsce do pracy, a przy okazji stać się bardziej profesjonalnym? 😉
Jest prosty sposób, by temu zaradzić.
- Standardowo rozpocznij od wyjęcia wszystkich rzeczy z biurka i odklej wszystkie „żółte karteczki”.
- Jeśli jest potrzeba odkurz biurko i wyczyść. Koniecznie przetrzyj monitor/ekran, klawiaturę i myszkę oraz telefon – to tam znajduje się najwięcej bakterii i brudu.
- Przyjrzyj wszystkie rzeczy i zostaw te, które są Ci faktycznie niezbędne. Wyrzuć ulotki, niepiszące długopisy i zaschnięte markery – uwierz one na pewno nie będą Ci potrzebne
- Rzeczy, które pozostawiłeś, pogrupuj wg kategorii i ułóż w organizerach i przybornikach. Na biurku warto ustawić kuwetkę na bieżącą pocztę.
- Co do karteczek z „przypominajkami” – one są bardzo pomocne w nadawaniu tempa pracy, jednakże trzeba pamiętać, aby po wykonanym zadaniu od razu je wyrzucać, inaczej bałagan wróci. Jeśli karteczka zawiera ważne dla Ciebie informacje np. nr telefonów, adresy mailowe itp. warto prowadzić notatnik, w którym zapiszesz kontakty i łatwo je będzie odnaleźć.
- Bardzo dobrym sposobem na organizację biura jest również prowadzenie kalendarza. Dzięki niemu żaden ważny termin nie umknie Ci w natłoku obowiązków.
- Tablica – świetny biurowy gadżet, o ile nie powiesimy na nim zbyt dużej ilości wspomnianych już „żółtych karteczek”.


Na tablicy pozostaw:
- ważne telefony – niestety część biur korzysta z telefonów stacjonarnych, które nie mają wbudowanej pamięci kontaktów – wydrukuj listę tych faktycznie niezbędnych, tak aby lista była jak najkrótsza
- karteczki z zadaniami do wykonania – ogranicz do minimum, niech faktycznie będą to zadania na dziś – pozostałe wpisz do kalendarza
- ważne informacje, z których korzystasz w pracy i musisz je mieć w zasięgu wzroku
TIP1: Po skończonej pracy odnieś naczynia do zmywarki lub je umyj. Czyste biurko to nasza wizytówka. Często pracujemy w jednym pomieszczeniu w kilka osób, więc traktujmy tą przestrzeń jako wspólną, tak aby nasze rzeczy nie przeszkadzały naszym współpracownikom.
Nie zwlekaj i uporządkuj swoje biurko jeszcze DZIŚ. Zobacz, jak taka mała zmiana wpłynie na Twoje samopoczucie w miejscu pracy, poprawi efektywność przez usunięcie zbędnych rozpraszaczy. Zyskasz, również jako profesjonalista, ponieważ zostaniesz postrzegany jako osoba, która ma kontrolę na pracą.